2007年8月18日星期六

想一个人不孤单


前几日跟一旧友聊天。他感叹说现在生活水平上去了,物欲横流了,女孩子们都热衷于梳妆打扮,贤惠的姑娘成稀有动物了。我说,是啊,现在会绣个十字绣的姑娘,也都能算做织女了。


后来又跟另一旧友聊天,聊到电影,我很厚颜的说,啊其实我大学的时候在学校一广为传播的DV里饰演男二号噢。。。他说,你啊,就你那五短身材,就是一达斯丁霍夫曼嘛。然后我很无耻的说,是啊,我就是午夜牛郎。


此上两段对话完全没有关系,只不过是七夕到了,应景而已。不过反正呢,总有天我会背着拉面去找你的,希望不用很久,等着我。






Tears In Heaven


Clapton Eric


Would you know my name if I saw you in heaven?
Would it be the same if I saw you in heaven?
I must be strong and carry on,
'Cause I know I don't belong here in heaven.

Would you hold my hand if I saw you in heaven?
Would you help me stand if I saw you in heaven?
I'll find my way through night and day,
'Cause I know I just can't stay here in heaven.

Time can bring you down, time can bend your knees.
Time can break your heart, have you begging please, begging please.

Beyond the door there's peace I'm sure,
And I know there'll be no more tears in heaven.


没有评论: